BIO

Dziennikarz lokalny i bloger, wcześniej copywriter, redaktor portali. Absolwent politologii i dziennikarstwa UMCS, obserwator lubelskiego samorządu. Pisanie to moja pasja i zawodowe życie.

Pochodzę ze Stalowej Woli, od 2010 roku mieszkam w Lublinie, gdzie na dobre wszedłem w dorosłe życie.
Dziś jestem dziennikarzem "Nowego Tygodnia", lokalnego tygodnika ukazującego się w tym mieście. Zaczynałem od strony o edukacji i wiadomości z lubelskich dzielnic. Obecnie zajmuję się szeroko rozumianymi sprawami społecznymi i, czasem,  polityką. Śledzę pracę urzędu miasta, piszę o inwestycjach, dalekosiężnych planach, również o jednostkach pomocniczych ratusza, czyli dzielnicach. 

Wcześniej też sporo pisałem, m. in. artykuły poradnikowo-sprzedażowe dla działu "Sport i turystyka" dla serwisu Allegro.pl. Jako redaktor wicenaczelny współtworzyłem portal narciarski Skokipolska.pl (2012-2016), pisząc newsy, komentarze i podsumowania. Zarządzałem też treścią na zapleczu strony, czy administrując fanpejdżem portalu.

Współpracowałem z kulturalno-historyczną instytucją Ośrodek Brama Grodzka-Teatr NN w Lublinie, gdzie odbyłem krótki, ale bardzo owocny staż z zakresu dokumentowania przed- i powojennych historii mieszkańców Lublina (czerwiec 2015). Okazjonalnie pisałem i piszę teksty jako (seo)copywriter: na strony i blogi, począwszy od 2014 roku. Praktykowałem w redakcji tygodnika "Sztafeta" w Stalowej Woli, portalu Twojaeuropa.pl, redakcji serwisu obywatelskiego Wiadomości24.pl.

Kolejne pisarskie szlify zdobyłem na studiach, m.in. w nieregularniku Wydziału Politologii UMCS "Polformance". W miesięczniku uczelni "A4" przez rok akademicki należała do mnie sportowa kolumna (X 2014 - VI 2015) i wszelkie inicjatywy związane z aktywnością.

Na blogu poruszam głównie sprawy społeczne, historyczne, także z innych działek sportu. Znajdą się tutaj typowo publicystyczne artykuły, recenzje, ale też ciekawsze fotogalerie. Stawiam na blogerski ton, ale znajdziecie tutaj także poważne publikacje, które zdążyły ukazać się w papierze.



NIE TYLKO PISANIE...
Poza edycją tekstów jestem człowiekiem aktywnym sportowo. Dawniej jako ruchowiec preferowałem grę zespołową (siatkówka, piłka nożna), ale w ostatnich latach częściej podryguję solo. Jesienią 2013 roku wziąłem sprawę w swoje nogi. Mam za sobą mam maraton, cztery półmaratony, parę dyszek i piątek, przełaje i biegi uliczne. 
Ostatnio przestawiłem się na turystykę rowerową. Na razie są to wypady z Lublina na kilkadziesiąt kilometrów, w perspektywie także poza województwo. 
A od 2017 roku zgłębiam tajniki jazdy na rolkach, nadrabiając niewykorzystany czas z dzieciństwa...

Zapraszam też na stronę Goldenline i do zaglądnięcia w zakładkę Portfolio.



W pigułce: 


Politycznie: Nieprzywiązany do żadnej partii, przeciwnik prawicowych ekstremistów i tęczowych liberałów, poglądy konserwatywne, popieram JOWy, aktywizację polityczną obywateli, politykę prorodzinną, kontrolną politykę wobec uchodźców, obniżenie podatków, wartości patriotyczne - nie mylić z kościelnymi. Wierzę w dialog - niech druga strona będzie wysłuchana.

Historycznie: Bardziej piłsudczyk niż dmowczyk (chyba przez wschodnie korzenie) przez co wierzę w polskość Kresów;
łapię alergię na przesadną martyrologizację historii Polski,
lubię alternatywne gdybanie, lepiej dać do myślenia niż tworzyć jedyną prawdę historyczną,
jestem zwolennikiem ciekawostek i faktów zapomnianych,
zainspirowany II WŚ, GUŁAg-owską zagładą w Rosji Radzieckiej, historią obszaru postradzieckiego, ewolucją zimnej wojny. 


Społecznie: Czuły na agresję wszelkiego rodzaju i oszustwa wobec sportowców, patriotów, pracusiów, a przede wszystkim niedocenianych ludzi.
  • Marzę odrodzeniu w dobie internetu prasy, jej siły przekazu i jakości,
  • Wierzę w: podwyższenie kwoty wolnej od podatku, odrodzenie przemysłu, eksperckość dziennikarzy, odrodzenie rangi studiów humanistycznych, że człowiek stanie na Marsie, że aborcja nie przejdzie...
Sportowo: Mimo wszystko wyobrażam sobie sprawiedliwość i wyeliminowanie korupcji, dopingu i wyścigu technologicznego. Widz „totalny”- od piłki kopanej przez siatkówkę i tenis do snookera i skoków narciarskich. Chętnie nawiążę do sportowych wyczynów z przeszłości, szczególnie olimpijskich. 
Twierdzi się, że sport i polityka nie powinny iść w parze. Obie gałęzie zainteresowań połączyłem w pracy magisterskiej, która dotyczyła zjawiska bojkotów igrzysk olimpijskich na przykładzie IO w Moskwie (1980) i Los Angeles (1984).

Piszę: Raz dosadniej, raz lżej; czasem "naokoło", czasem wprost. Do waszego wglądu. Wierzę w społeczność całej profesji przy słowie pisanym. Dziennikarskiej, reporterskiej, copywriterskiej. Ubolewam nad tabloidyzacją i obniżeniem poziomu w mediach drukowanych. 


---------------------------------------------------------------------------------------------





Zapraszam do kulturalnej dyskusji. Jako moderator usuwam wszelkie wulgaryzmy. 

Teksty na blogu są chronione prawem autorskim. Pozwalam na udostępnianie treści z zaznaczeniem, że źródłem (ewentualnie linkiem) jest blog © Po prostu pokręcone. 

2 komentarze:

Weronika pisze...

W tym roku bronię się na dziennikarstwie. Jak na początku miałam zapał do tego kierunku, tak teraz czarno to widzę... Jak myślisz, co powinien robić początkujący dziennikarz, aby zaistnieć w swoim świecie?

Bartłomiej Chudy pisze...

Witam, cieszę się na Twój odzew. :)
Przede wszystkim zwróć uwagę, że dziennikarstwo to dzisiaj, w dobie internetu, bardzo szeroko pojmowany fach. Możesz robić dobre zdjęcia, relacje, pisać teksty reklamowe, prowadzić serwis internetowy. Potem ładuje się w swoje portfolio każde takie przedsięwzięcie. Na studiach wychodzę z założenia, że warto popróbować w każdej z tych gałęzi. Czy jest to mniej lub bardziej złudne czas pokaże, ale wiem, że czasu i możliwości nie marnuję.
Co powinien robić? Najkrócej mówiąc: swoje. Rozbudowywać bloga, redagować, montować to wokół czego kręcą się własne pasje, potem łatwiej się zahaczać, a nuż jakiś kontakt/znajomość. (Nie)Stety... Nawet pracując gdzie indziej, dla stabilności finansowej, kontynuuj tę pasję, jeśli czujesz że to co robisz jest fajne i profesjonalne.

Prześlij komentarz

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | cheap international calls